Μαθαίνουμε για την Ε.Ε. συμμετέχοντας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με το project: Walk! Jump! Turn! That’s how robots learn

Εισαγωγή:

Οι μαθητές του B1 τμήματος του 26ου ΔΣ Καλλιθέας μέσα από τη συμμετοχή τους στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα Κώδικα γνώρισαν την Ευρώπη και ήλθαν σε επαφή με την έννοια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις βασικές αρχές του Προγραμματισμού με blocks.

Διδάσκουσα: Δηλαβέρη Βασιλεία

Ανάρτηση του project στην ιστοσελίδα των Teachers4Europe εδώ: https://www.teachers4europe.gr/repository/node/294

Στόχοι

  • Οι μαθητές να γνωρίσουν μέσα από διαδικτυακούς χάρτες την Ευρώπη και τις χώρες που ανήκουν σε αυτή
  • Να βρουν τις χώρες που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη θέση της Ελλάδας σε αυτή μέσα από τη δραστηριότητα:
  • Να κατανοήσουν την έννοια της συμμετοχής σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα
  • Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές προγραμματισμού μέσω unplugged δραστηριοτήτων
  • Να γνωρίσουν σε δυάδες το Visual/Block programming μέσω των μαθημάτων που παρέχει η πλατφόρμα Code.org
  • Να δημιουργήσουν το δικό τους παιχνίδι-ιστορία προγραμματίζοντας τους ήρωες (σε ομάδα)

Διάρκεια Προγράμματος – Ώρες υλοποίησης

Το πρόγραμμα διήρκεσε περίπου 5 μήνες και υλοποιήθηκε κατά τις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης με συχνότητα περίπου 2ώρες ανά εβδομάδα

Δραστηριότητες

  1. Χρησιμοποιήθηκε η Σελίδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Code Week Eu και ο χάρτης των αναρτημένων έργων http://events.codeweek.eu/ όπου οι μαθητές σε δυάδες στο Εργαστήριο Πληροφορικής βρήκαν την Ευρώπη, τις χώρες που συμμετέχουν, την Ελλάδα και το δικό τους σχολείο. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν και τη σελίδα του δικού τους έργου: http://events.codeweek.eu/view/155245/walk-jump-turn-thats-how-robots-learn/
  2. Στο εργαστήριο Πληροφορικής σε δυάδες ανακάλυψαν ποιες χώρες αποτελούν την Ευρωπαϊκή ένωση με τη βοήθεια του διαδραστικού παιχνιδιού: «Η ΕΕ: Τι ακριβώς είναι;» http://europa.eu/kids-corner/countries/index_el.htm. Διάλεξαν από τον χάρτη κάθε χώρας μια πληροφορία που τους έκανε εντύπωση και την ανακοίνωσαν στην ολομέλεια της τάξης. Κατόπιν συζήτησαν τι σημαίνει για τους ίδιους να συμμετέχουν σε ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα.
  3. Έγινε η γνωριμία με την κίνηση στο πεδίο όπως τα ρομπότ που παίρνουν εντολές. Για τη δραστηριότητα αυτή χρησιμοποιήθηκε το υλικό Cody & Roby που υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο: http://codeweek.it/cody-roby-en/ecw-edition/
  4. Μπήκαν στην πλατφόρμα του Code.org και με τους λογαριασμούς που τους είχαν δοθεί συνδέθηκαν στο Μάθημα 1 (για αρχάριους στον Προγραμματισμό). Εργάστηκαν σε δυάδες στο εργαστήριο πληροφορικής και έμαθαν τις βασικές κινήσεις (ανατολικά, δυτικά, βόρεια, νότια) την επανάληψη κινήσεων και την εντολή όταν…τότε. Έφτασαν μέχρι την ενότητα 16 και δημιούργησαν το δικό τους σενάριο – ιστορία συνολικά όλη η τάξη.
  5. Επέλεξαν με ψηφοφορία τους ήρωες και προσπάθησαν να τους συνδέσουν μεταξύ τους σε ένα σενάριο. Την ιστορία τους μπορείτε να απολαύσετε εδώ : https://studio.code.org/c/615159091 πατώντας το πλήκτρο «Εκτέλεση», ενώ αν πατήσετε το πλήκτρο «Πώς λειτουργεί» μπορείτε να δείτε τις γραμμές κώδικα που συνέγραψαν οι μαθητές!!!
  6. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε ένα βίντεο με τις βασικές δραστηριότητες του προγράμματος από φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκειά του:

Comments are closed.