Συμμετοχή στις Επιμορφωτικές Δράσεις του Πιλοτικού Προγράμματος Freinet

Η παιδαγωγική ομάδα Συνεργατικής Παιδαγωγικής «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας» – σε συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά τη διετία 2017-18

– διοργανώνουν πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής της Παιδαγωγικής Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Βόλο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής . Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εν ενεργεία εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν:
– να εξοικειωθούν με τις παιδαγωγικές αρχές και τα εκπαιδευτικά εργαλεία της Παιδαγωγικής Φρενέ
– να υποστηριχθούν ώστε να εφαρμόσουν στην τάξη τους την συνεργατική μάθηση
– να αναπτύξουν τόσο την αυτονομία τους όσο και τη συνεργατική τους κουλτούρα με άλλους εκπαιδευτικούς (Περισσότερα στην ιστοσελίδα του Πιλοτικού Προγράμματος)

Σε αυτό το εγχείρημα κληθήκαμε από την ομάδα οργάνωσης του Πιλοτικού ως εκπρόσωποι του European School Radio να συνεργαστούμε στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του μαθητικού ραδιοφώνου στην εκπαιδευτική διαδικασία (Επιστημονικοί Υπέυθυνοι & Συνεργάτες)

Συμμετείχαμε στο 2ο και 3ο Διήμερο επιμόρφωσης και επιμορφώσαμε συνολικά περίπου 40 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας που συμμετείχαν στις εργασίες οτυ Πιλοτικού Προγράμματος για την εφαρμογή της Παιδαγωγικής Freinet στη δημόσια εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα:

Βιωματικό Εργαστήριο: Μαθητικό Ραδιόφωνο

2ο Τριήμερο, Σάββατο 29/4/17, 11:15πμ – 14:00

Ομάδα: Δημοτική Α΄

Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τα ΔΣ:

4ο Ταύρου, Μαράσλειο, 103ο  & 117ο  Αθηνών και 13ο Χαλανδρίου

Επιμορφώτρια: Δηλαβέρη Βασιλεία

3ο Τριήμερο, Παρασκευή 16/6/17, 9:00 – 11:00πμ

Ομάδα: Δημοτική Β΄

Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τα ΔΣ:

7ο Ασπρόπυργου, 45ο , 132ο  & 66ο  Αθηνών

Επιμορφωτές: Δηλαβέρη Βασιλεία

Καμήλος Νικόλαος

 

Ομάδα: Δημοτική Α΄

Το εργαστήριό μας ξεκίνησε με το Συμβούλιο τάξης όπου αφού τέθηκαν οι στόχοι του εργαστηρίου αλλά και οι αντικειμενικές συνθήκες που προέκυψαν (η ομάδα άργησε να ολοκληρώσει την προηγούμενη δραστηριότητα οπότε ό χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν μόνο 1 ώρα και 45 λεπτά) αποφασίστηκε να επικεντρωθούμε στην εκμάθηση της χρήσης του ελεύθερου λογισμικού επεξεργασίας ήχου (μοντάζ) Audacity και στην παραγωγή από κάθε ομάδα – σχολείο ενός μικρού σποτ, διάρκειας περίπου ενός λεπτού, διαφημιστικού για μια φανταστική  εκπομπή.

Οι περίπου 20 συμμετέχοντες ήταν ήδη χωρισμένοι σε ομάδες κατά σχολείο και είχαν στη διάθεσή τους από έναν υπολογιστή με το πρόγραμμα Audacity, ενώ η τάξη του Μαρασλείου που μας φιλοξένησε ήταν η Smart Class εξοπλισμένη με διαδραστικό πίνακα. Σε κάθε υπολογιστή περάστηκαν φύλλα εργασίας τα οποία προβάλλονταν και από την κεντρική οθόνη ώστε να διευκολυνθούν οι συμμετέχοντες στα βήματα που έπρεπε να ακολουθήσουν για τη δημιουργία του σποτ. Χρησιμοποιήθηκαν κυρίως δύο φύλλα εργασίας, τα: «Δημιουργώντας ένα σύντομο ραδιοφωνικό μήνυμα» και «Φύλλο εργασίας 3: Ηχογράφηση και μοντάζ με το πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου Audacity». Επίσης, έγινε σύντομη περιγραφή των υπολοίπων φύλλων εργασίας τα οποία στάλθηκαν σε όλους τους συμμετέχοντες με email μετά το τέλος του εργαστηρίου.

Μετά από μια πολύ σύντομη παρουσίαση του European School Radio, του Πρώτου Μαθητικού Ραδιοφώνου και των δυνατοτήτων που προσφέρει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι ομάδες ξεκίνησαν!!!

  1. Η καθεμιά αποφάσισε το είδος της εκπομπής που θα ήθελε να προετοιμάσει και κατόπιν επικεντρώθηκε στη συγγραφή του κειμένου που θα εκφωνούσε για να τη διαφημίσει, δηλαδή το λεκτικό κομμάτι του σποτ. Αποφάσισαν πώς θα το εκφωνήσουν και τι ύφος θα δώσουν στην απαγγελία τους
  2. Μόλις κάθε ομάδα ολοκλήρωνε το κείμενο και τις πρόβες γινόταν η ηχογράφηση του κειμένου σε συνθήκες τάξης. Για την ηχογράφηση χρησιμοποιήθηκε ένα Sony MP3 Recorder με έξτρα μικρόφωνο.
  3. Στη συνέχεια κάθε ηχογραφημένο αρχείο «φορτωνόταν» στον υπολογιστή της κάθε ομάδας και άρχιζε η επεξεργασία του με το Audacity. Συγκεκριμένα γινόταν η επιλογή της μουσικής επένδυσης και το μοντάζ ώστε να προκύψει ένα ενιαίο αρχείο ήχου που θα πληρούσε τις προδιαγραφές που είχε θέσει η ομάδα τόσο ως περιεχόμενο όσο και ως αισθητικό αποτέλεσμα.
  4. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι ομάδες άκουσαν τα ολοκληρωμένα σποτάκια τα οποία συμφώνησαν να ανεβούν και στην ιστοσελίδα του Πιλοτικού Φρενέ και έγραψαν από μια Σκέψη – Ιδέα – Προβληματισμό για το εργαστήριο.

Καθόλη τη διάρκεια η επιμορφώτρια ήταν κοντά στις ομάδες και έδινε βοήθεια ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των συμμετεχόντων. Οι ομάδες δούλεψαν με ενθουσιασμό και δημιούργησαν πρωτότυπες ομάδικές παραγωγές ενώ όσοι μοιράστηκαν τις σκέψεις τους για το εργαστήριο το χαρακτήρισαν δημιουργικό, ενδιαφέρον, παιγνιώδες με πολλές δυνατότητες για εφαρμογή στην τάξη για ένα συνεργατικό σχολείο ανοικτό στην κοινότητα!!!!

Ακούστε τα σποτάκια που δημιούργησαν εδώ:

4ο ΔΣ Ταύρου

13ο ΔΣ Χαλανδρίου

103ο & 117ο ΔΣ Αθηνών

Μαράσλειο

Ομάδα: Δημοτική Β΄         

Η επιμόρφωση του 3ου Διημέρου είχε τη δομή του 2ου σε γενικές γραμμές. Οι συμμετέχοντες ήταν 16 εκπαιδευτικοί και αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια σπονδυλωτή εκπομπή με θέμα το Καλοκαίρι. Χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και δούλεψαν με τα φύλλα εργασίας όπως περιγράφηκε παραπάνω.

Εδώ μπορείτε να δείτε ένα βίντεο με φωτογραφίες από την επιμόρφωση:

Εδώ μπορείτε να ακούσετε τη σπονδυλωτή εκπομπή που ετοίμασαν:

Καλοκαίρι_Freinet_2017

Τους ευχαριστούμε θερμά όλους για τη συμμετοχή τους και ελπίζουμε σύντομα να τους δούμε στη μεγάλη παρέα των ραδιοφωνατζήδων του European School Radio, του Πρώτου Μαθητικού Ραδιοφώνου!!!

 

 

Comments are closed.