Επιμορφωτικές Ημερίδες και Βιωματικά Εργαστήρια του European School Radio σχ. έτ.: 2015-16

Κατά το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου 2016 και εν όψει του 3ου Πανελληνίου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου, (18/4/2016, Τεχνόπολη – Γκάζι) η Επιστημονική Εταιρία μας: Διαθεματικό, Διαπολιτισμικό Ραδιόφωνο της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, European School Radio, Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο συμμετείχε σε ποικίλες δράσεις ενημέρωσης και επιμόρφωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας για το μιντιακό γραμματισμό.

Πιο συγκεκριμένα, σκοπός αυτών των δράσεων ήταν να γνωρίσουν οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές την πλατφόρμα του European School Radio και τις δυνατότητες που παρέχει για ανάρτηση πρωτότυπων ραδιοφωνικών παραγωγών, τον τρόπο δημιουργίας μαθητικών ραδιοφωνικών εκπομπών, την ένταξη του ραδιοφώνου στην καθημερινή διδακτική πρακτική αλλά και τα οφέλη που προκύπτουν τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς από τη συμμετοχή τους σε μια κοινότητα εκπαιδευτικής πρακτικής και μάθησης όπως η Κοινότητα του European School Radio.

Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν στην Αττική χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: α) παρουσίαση σε ημερίδα σχολικών συμβούλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, β) δια ζώσης επιμορφωτικά εργαστήρια σε εκπαιδευτικούς που διοργανώθηκαν από Σχολικόύς Συμβούλους ή Υπεύθυνους Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. και γ) εργαστήριο παραγωγής ραδιοφωνικού μηνύματος με παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου στο Athens Science Festival. Επιμορφωτές στην δράσεις αυτές ήταν τα Μέλη της Εταιρίας European School Radio Δηλαβέρη Βασιλεία και Καμήλος Νικόλαος.

Αναλυτικά στοιχεία για τις δράσεις αυτές, υλικό που χρησιμοποιήθηκε από τους επιμορφωτές αλλά και υλικό που παράχθηκε από τους συμμετέχοντες μπορείτε να βρείτε πατώντας τους ενεργούς συνδέσμους της κάθε δράσης.

Α.

11%ce%b7-%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%af%ce%b4%ce%b1

Κλικ στην εικόνα για το πρόγραμμα της Ημερίδας

Η εταιρία μας συμμετείχε με την Παρουσίαση: «Η φωνή των μαθητών μέσα από το European School Radio, Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο»

Για το κείμενο της παρουσίασης πατήστε εδώ : Παρουσίαση 5/3/2016

Για το εποπτικό υλικό που συνόδευε την παρουσίαση δείτε το παρακάτω:

B. Συνολικά έγιναν εφτά επιμορφωτικά δια ζώσης εργαστήρια, με διάρκεια περίπου δύο ώρες το καθένα.

  1. Ημερίδα Πολιτιστικών Θεμάτων Δ/νσης ΠΕ Δ΄Αθήνας, με Θέμα: «Καλές Πρακτικές δημιουργίας ηχητικών μηνυμάτων (Σποτ) για τις ανάγκες Μαθητικών Ραδιοφωνικών Παραγωγών», 9ο ΔΣ Αγίου Δημητρίου, Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016 (Υπεύθυνη: Λώρα Πετροπούλου)
  2. Δύο ειδικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς με θέμα: «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο – Δημιουργώντας ένα ραδιοφωνικό σποτ στην τάξη με το European School Radio» που διοργάνωσε η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Συνεργασίας της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα , σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Ομάδα «Σκασιαρχείο», στο Πειραματικό ΔΣ Παν/μιου Αθηνών – Μαράσλειο, 2/4/2016
  3. Τρία βιωματικά εργαστήρια με θέμα: «Μαθητικές ραδιοφωνικές εκπομπές στο European School Radio» στα πλαίσια επιμορφωτικής συνάντησης των Σχολικών Συμβούλων 65ης Περιφέρειας Δ.Ε και 4ης Περιφέρειας Π.Α Αττικής, 6ο ΔΣ Νίκαιας, 12/4/2016 (Υπεύθυνοι: Μίτιλης Αχ. & Κουτή Μ.)
  4. Ημερίδα Σχολικού Συμβούλου 41ης Περιφέρειας ΔΕ Αττικής με τίτλο: «Δημιουργία ηχητικών και οπτικοακουστικών μηνυμάτων για τις ανάγκες μαθητικών παραγωγών», 11ο ΔΣ Αγίου Δημητρίου, 20/4/2016 (Υπεύθυνος: Λαζαρίδης Ι.)

Γ.  Συμμετοχή στο Athens Science Festival με ένα εργαστήριο για παιδιά 11-12 ετών (Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού)!!! Το εργαστήριο με τίτλο “Γίνε ραδιοφωνικός παραγωγός για μία μέρα” υλοποιήθηκε το Σάββατο 9 Απριλίου 2016, στην Τεχνόπολη – Γκάζι. Λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή του εργαστηρίου αυτού μπορείτε να διαβάσετε εδώ, ενώ τα  σποτάκια που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές μπορείτε να τα ακούσετε στο ιστορικό εκπομπών του European School Radio.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να αναφερθούμε διεξοδικότερα στα επιμορφωτικά δια ζώσης εργαστήρια. Η δομή των εργαστηρίων αυτών ήταν παρόμοια και περιλάμβανε:

Παρουσιάσεις για την ιστορία και τη λειτουργία του European School Radio:

 

2016-09-30

 

  • χωρισμό των επιμορφούμενων σε ομάδες οι οποίες αναλάμβαναν το ρόλο του μαθητή
  • διαμοίραση κατάλληλων φύλλων εργασίας. Τα φύλλα εργασίας είχαν θεματικές παρόμοιες με αυτές που έχουν οι εκπομπές που αναρτώνται στην πλατφόρμα του European School Radio και άλλα είχαν θεματικές σχετικές με το διαγωνισμό ραδιοφωνικού μηνύματος για το 3ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου. Ήταν δύο ειδών, ένα σετ απευθυνόνταν σε εκπαιδευτικούς και ένα άλλο σετ ήταν για μαθητές, έτσι οι εκπαιδευτικοί που το χρησιμοποιούσαν υποδύονταν τους μαθητές. Η κάθε ομάδα διάλεγε με ποιο φύλλο εργασίας ήθελε να εργαστεί.

Φύλλα εργασίας για μαθητές

Φύλλα εργασίας για εκπαιδευτικούς ανά θεματική:

Ανθρώπινα δικαιώματα    Δικαιώματα του Παιδιού   Προσφυγικό – Μετανάστευση  Ταυτότητα – ενσωμάτωση    Ελληνικά μεταναστευτικά ρεύματα  Ενεργός Πολίτης – Κοινωνία των Πολιτών

  • δημιουργία ένος ραδιοφωνικού μηνύματος έως 3 λεπτά από κάθε ομάδα
    • παραγωγή του λεκτικού μέρους
    • γνωριμία με τις βασικές λειτουργίες του Audacity
    • ηχογράφηση του μηνύματος
    • επιλογή κατάλληλης μουσικής επένδυσης
    • ολοκλήρωση του μηνύματος και τελικές διορθώσεις

Ακούστε μερικά από τα σποτάκια που δημιούργησαν οι ομάδες: Ανθρώπινα δικαιώματα, Δικαιώματα του παιδιού, Προσφυγικό  – Μεταναστευτικό, Ενσωμάτωση, Μεταναστευτικά ρεύματα, Ενεργός Πολίτης, Γιορτή Σχολείου, Κινηματογράφος, Φιλαναγνωσία, Συγκρότημα, Let’s do it.

  • Συζήτηση στην ολομέλεια για εντυπώσεις, αναστοχασμό και αξιολόγηση

Σχετικά με την αξιολόγηση των εργαστηρίων να επισημάνουμε ότι δόθηκαν φόρμες αξιολόγησης σε 5 από τα 7 εργαστήρια και συνολικά συμπληρώθηκαν 87 ερωτηματολόγια.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανταπόκριση που είχαν τα εργαστήρια αυτά στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Στην πλειοψηφία τους θεώρησαν ότι τα εργαστήρια ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες τους (Πολύ και Πάρα Πολύ) σε ποσοστό 95%.

%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%b7%ce%bc%ce%b1-1Το 58% από αυτούς είπε ότι είναι πολύ και πάρα πολύ πιθανόν να κάνουν εκπομπές με τους μαθητές τους ενώ αρκετά πιθανόν απάντησε το 32%.

%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%b7%ce%bc%ce%b1-2Ένα 74% θεωρεί ότι ο χρόνος που αφιερώθηκε για την κατάκτηση των νέων δεξιοτήτων δεν ήταν αρκετός και επιθυμούν επιπλέον επιμόρφωση.

%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%b7%ce%bc%ce%b1-3Όσον αφορά τη μέθοδο διεξαγωγής της επιμόρφωσης αυτής το 64% επιθυμεί να είναι δια ζώσης, το 29% με μικτό τρόπο και το 7% μέσω διαδικτύου.

%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%b7%ce%bc%ce%b1-4

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *