10ήμερο Επιμορφώσεων

ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ FREINET

Ο κύκλος «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο» συνεχίστηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας με τη διημερίδα που διοργανώθηκε 1-2 Απρίλη από την παιδαγωγική ομάδα «Το Σκασιαρχείο», τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και Α΄ Αθήνας και το Γαλλικό Ινστιτούτο.

Η διημερίδα με τίτλο «Αναπτύσσοντας την ελεύθερη έκφραση και το συλλογικό πνεύμα στο σχολείο  με την παιδαγωγική Φρενέ» είχε σκοπό τη γνωριμία με την Παιδαγωγική Φρενέ και την ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων για ένα σύγχρονο σχολείο με έμφαση στην ελεύθερη έκφραση, την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη χειραφέτηση και την κριτική σκέψη του μαθητή. Διαβάστε περισσότερα, πληροφορίες, ευχαριστίες και βίντεο

Την Παρασκευή 1η Απριλίου, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, μετά την προβολή της ταινίας «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται», D. Losset, 2006 ακολούθησε Στρογγυλό τραπέζι με συμμετέχοντες τους Ντενί Μοράν, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης, και Ολιβιέ Φρανκόμ, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, αμφότεροι υπεύθυνοι του τομέα εκπαίδευσης του Συνεταιριστικού Ινστιτούτου του Μοντέρνου Σχολείου-Παιδαγωγική Φρενέ της Γαλλίας (ICEM Pédagogie Freinet), καθώς και με τον Μιχάλη Παπαδόπουλο, ανώτερο σχολικό ψυχολόγο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, καθηγητή ειδικό στα προγράμματα συνεργατικής μάθησης με την παιδαγωγική Φρενέ για την πρόληψη κατά της σχολικής αποτυχίας, του λειτουργικού αναλφαβητισμού και της βίας στα σχολεία της Κύπρου, και  τον Άγγελο Πατσιά, τον δάσκαλο που εφάρμοσε στο δημόσιο σχολείο του Φουρφουρά τις αρχές της ελεύθερης και συνεργατικής εκπαίδευσης. Η βραδιά στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου, έκλεισε με μια ουσιαστική συζήτηση με το κοινό, με ιδέες και προτάσεις για το ελληνικό σχολείο.

Το Σάββατο, 2 Απριλίου στο 1ο 12/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Παν/μίου Αθηνών (Μαράσλειο), έγιναν βιωματικά εργαστήρια με θέματα τα Σχολικά συμβούλια, τα πλάνα εργασίας, τα συμβόλαια τάξης, καθώς και εργαστήρια για τον κινηματογράφο και το ραδιόφωνο στο σχολείο, τεχνικές και εργαλεία ενός δημιουργικού και συνεργατικού σχολείου.

Από την Δευτέρα 4 Απριλίου έως το Σάββατο 9 Απριλίου πραγματοποιήθηκε ειδική επιμόρφωση στην Παιδαγωγική του Σελεστέν Φρενέ με θέμα: «Για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό». Συνδιοργανώθηκε από το Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το Γαλλικό Ινστιτούτο και την παιδαγωγική ομάδα «Το Σκασιαρχείο» και υποστηρίχθηκε από τους προαναφερόμενους διακεκριμένους καθηγητές Ολιβιέ Φρανκόμ και Ντενί Μοράν, μέλη του ICEM Pédagogie Freinet σε συνεργασία με τους Σοφία Λάχλου και Γιάννη Φωτεινό από «Το Σκασιαρχείο».

Οι επιμορφούμενοι εμβάθυναν με βιωματικό τρόπο στις αρχές και τις τεχνικές Φρενέ στην εξής θεματολογία: Συμβούλια τάξης, Συμβούλια σχολικής κοινότητας, Συμβόλαια και πλάνα εργασίας, Εξατομικευμένη εργασία-αυτοδιόρθωση, Συλλογική εργασία, Ελεύθερη έκφραση.

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε Αθήνα και Κόρινθο

  • στην Αθήνα, στο Γαλλικό Ινστιτούτο (Σίνα 31) την Παρασκευή 4 Απριλίου 17:00-20:00, την Τρίτη 5 Απριλίου 17:00-20:00 και την Τετάρτη 6 Απριλίου 17:00-20:00,
  • στην Κόρινθο, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, την Παρασκευή 8 Απριλίου 17:00-20:00 και το Σάββατο 9 Απριλίου 11:00-18:00.

Μετά την επιμόρφωση σε Αθήνα και Κόρινθο, ευχαριστούμε όλους όσους συνεργαστήκαν για αυτή την υπέροχη διοργάνωση, όπου επιμορφώθηκαν δωρεάν 300 εκπαιδευτικοί :

o   Τους συντρόφους και συνεργάτες  μας, καλεσμένους στο στρογγυλό τραπέζι, Denis Morin, Olivier Francomme, Μιχάλη Παπαδόπουλο και Άγγελο Πατσιά για την ωραία συζήτηση για τη δημοκρατία και τη συνεργασία στο σχολείο.

o   Τα μέλη της Παιδαγωγικής ομάδας, Νίκο Θεοδοσίου, Χρήστο Στεφάνου και Στέλλα Μπαδικιάν, τους συνεργάτες μας από το ICEM και FIMEM, Denis Morin, Olivier Francomme και Hélène Morin, από το European School Radio, Δημήτρη Καμίλο και Βασιλεία Δηλαβέρη και τον Άγγελο Πατσιά για τα υπέροχα εργαστήρια που εμψύχωσαν και για την έμπνευση, τη δημιουργική πνοή και τη δύναμη που μας μετέδωσαν.

o   Τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ειδικά το Γαλλικό Ινστιτούτο και τον κ. Philippe Mogentale, για την εμπιστοσύνη και τη θερμή υποστήριξη που μας έδειξε.

o   Τη Δέσποινα Καρακατσάνη για την οργάνωση της συνεργασίας Erasmus+ ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και τους Γάλλους καθηγητές και για την οργάνωση της επιμόρφωσης στην Κόρινθο.

o   Την Πόπη Κύρδη για τη συμβολή της στην οργάνωση των αιτήσεων και την υποδοχή των συμμετεχόντων στην επιμόρφωση στο Μαράσλειο.

o   Τη Σοφία Λάχλου για την οργάνωση των αιτήσεων στην 12ωρη επιμόρφωση στην Αθήνα και την Κόρινθο.

o   Τον Μπάμπη Μπαλτά και τη Σοφία Λάχλου για τη δημιουργία των DVD με τα πρακτικά και τα υλικά, τις φωτοτυπίες και την προώθηση και διαφήμιση στον Τύπο.

o   Την Ειρήνη Καλαπανίδα, την Φωτεινή Παπαρήγα, το Γιάννη Φωτεινό, τη Μαρία Πανταλέων και τη Σοφία Λάχλου για τις μεταφράσεις και τη διερμηνεία κατά την επιμόρφωση σε Αθήνα και Κόρινθο.

o   Την Κατερίνα Γιόκαρη για τον υποτιτλισμό στα ελληνικά της ταινίας «Το να μαθαίνεις είναι ιερό! Στα πρώτα βήματα μιας τάξης Φρενέ» (C’est d’apprendre qui est sacré! Dans les premiers pas d’une classe Freinet), Delphine Pinson, 2015.

o   Τη Φωτεινή Παπαρήγα για την οργάνωση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και την αποστολή των μέιλ στους συμμετέχοντες.

o   Τη Σοφία Λάχλου για την πρωτοβουλία, την επικοινωνία με όλους τους φορείς, τη γενική οργάνωση και το συντονισμό.

Ευχαριστούμε όλους τους εξαιρετικούς συναδέλφους που συμμετέχουν και μας δίνουν δύναμη για να συνεχίζουμε και να πορευόμαστε συνεργατικά!

Απολαύστε τους ! ! !

 

Πηγή: skasiarxeio

ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *